Naam:
244
Video’s:

Over mij

Dag lezer!

Mijn naam is Jolinde en ik zit op dit moment in het 3e jaar van de studie Maatschappelijk Werk en Dienstverlening op het Windesheim in Zwolle. Na mijn jaarstage waarin ik veel heb geleerd over hoe het er op 'social-work-gebied' aan toe gaat in Nederland, kreeg ik de behoefte om te ontdekken hoe social work er over de grens uitziet! Hierbij komt ook dat ik er persoonlijk aan toe ben mijn grenzen te verleggen en alles wat ik heb eens achter me te laten... Om te ervaren hoe dat is!

Ik hoefde niet heel lang te zoeken en al gauw heb ik besloten de minor Social Work in Africa te gaan doen. Dit betekent: 3 maanden stage lopen in Oeganda en daar meewerken aan een project!

Met deze blog wil ik de mensen die ik achterlaat, of die gewoon geïnteresseerd zijn, op de hoogte houden van wat ik allemaal zal gaan doen. Ik vind het super spannend maar heb er in ieder geval erg veel zin in!

Over mijn reis

Op 23 september 2016 vertrek ik voor 3 maanden naar Uganda! De eerste dagen dat ik daar ben krijg ik een citytrip door de hoofdstad Kampala en na een paar dagen zal ik naar het guesthouse in Jinja gaan, ongeveer 60km van Kampala af, waar ik tot 20 december verblijf.

Ik ga stage lopen bij het project van 'Jinja Connection': een organisatie die hulp biedt aan de straatkinderen van Uganda (http://www.ugandastreetkids.org). In Uganda zijn ongeveer 10.000 straatkinderen en de gemiddelde leeftijd van de bevolking in Uganda is 15(!) jaar. Jinja Connection levert de kinderen onderwijs, medische zorg, persoonlijke groei, vaardigheden en 1 op 1 aandacht en liefde.

Doelen zijn:
- Rehabilitatie voor de kinderen en hun families
- Re-integratie van kinderen met hun families in hun eigen huis/omgeving/dorp
- De kinderen allemaal onderwijs bieden
- De kinderen ondersteunen in de ontwikkeling van sociale vaardigheden en persoonlijke groei. Hierdoor krijgen de kinderen vertrouwen in zichzelf om iets te bereiken en zich te ontplooien

Ik heb super veel zin om mijn handen uit mijn mouwen te steken, maar vind het ook erg spannend!

Verder:
Mijn maatje met wie ik deze stage ga lopen, houdt ook een blog bij. Misschien is die wel leuker of interessanter. Ze heet Laura en dit is de link naar haar blog: http://laurauganda.reislogger.nl/

Bedankt voor het lezen en voel je vrij om me te whatsappen, mailen, smsen, facebook'en!

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: